Konspiratsiooniteooria.
 
 
 
 
 
 
 
Noormeeste  omasooihalus,
homo-sensibility.

2.01.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Veendunud  kõrend-intellektuaalid,
Silmnähtavad  märgid  kehalises  surutises,
Lämmatatud  vabaduse  hoovades.

Kaitstes  traditsioone,  neid  esindavaid  persoone,
Entsüklopeediat - üht  kokkulepitud  reaalsustoodet,
Ajalooteooriat,  kuid  ka  fantaasiaid.

2.01.2009
 
 
 
 
 
 
 

piisav  enesekindlus  ja  piisav  eneseõigustus,
piisav  eneseimetlus,  piisav  rahulolu,
et  kedagi  tappa.

piisav  elujõud,  piisav  avalikkus, 
piisav  vabadus,  piisav  reklaam,
piisav  südamlikkus,  et  kedagi  tappa.

piisav  positiivsus,  piisav  optimism,
piisav  eitamine,  piisav  vale,
piisav,  püha  lihtsameelsus,
et  midagi  halba  ei  ole.

piisav  veendumus,  et  halva  nägija  on  halb,
sobilik  tahe,  et  kellegi  tuju  ei  rikutaks.

11.01.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nad  saavad  inspiratsiooni  otse  elust,
Ja  meie  oleme  see  elu.

T.R.
22.01.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Peamiselt  mingid  keskealised  kiuslikud  mehed  ja  neiud,
See  on  siis  meie  nö.  klientuur,
Nemad  arvavad,  et  neil  on  võime  meiega  rammu  katsuda,
Lollakad,  ilgelt  kõrini  on  nendest.

T.R.
24.01.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Mitokondrite  libiido  teleportatsioon  meediasse.

31.01.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pärast  aprillisündmusi, 
Püüavad  siiamaani  etendada  omale  analüütilist  võitu.

Oi  jumal,  nii  nõme, 
See  on  võimalik  ainult  sellises  suletud,  primitiivses  kultuuris  nagu  Eestis.

T.R.
17.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Selliste  kunstiprojektide  puhul  tuleb  välja,
Milline  parasiitlik  mõtlemine  on  kultuurieliidil.

Nad  teevad  ennast  oluliseks,  tulevad  kusagilt  kõrvalt,
Suruvad  ennast  elusündmustesse,  nimetavad  ennast  analüütikuks,
Loovad  pseudodokumentaalseid  kunstiteoseid,
Kopeerivad  sedasama  elu  ja  jätavad  kõik  järelduste  tegemise  jälle  sinnasamasse, 
Ühesõnaga  teevad  elust  endale  ameti  ja  inimestest  publiku  -  elu  kui  pseudodokumentalistika.

Kellegile  tuli  pähe  nimetada  seda  anaüütiliseks  kunstiks.
Võimalikud  positsioonid  on  võetud  juba  ette,  võimalikult  a'konfliktselt  ( süüdimatult ).
Vene  kirjanduses  on  lugu  inimesest  vutlaris,
Siis  moodsad  kunstnikud  eestis  on  inimesed  kilekotis.

T.R.
21.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Naiivsus  tähendab  seda  kui  ei  lõpeta  enda  vaimset  rõhumist,
Inimeste  poolt,  kes  soovivad  edasi   areneda.

Ja  ainult  need  inimesed  teavad,  millega  nad  tegelevad,
Sinu  viga  seisneb  selles,  et  sina  elad  300 km  raadiuses.

Subkultuuri  missivalimised  käivad  eneseväljenduse  vabaduse  pealt,
Maaisad,  maaemad,  puud - põõsad  ja  autod, 
Kõigil  tuleb  pisar  silma  kui  mõtlevad   igavikku  vajuvast  kultuurist.

21.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Neile  sümpatiseerivad  vanamehed,
Arusaamatu  kirg  vanainimeste  loominguliste  kiiksude  vastu,
Inspireeriv  vanadus,  millega  käib  kaasas  lähenev  surm,
Ka  noori  erutab  selline  kauge  ummikseis.

21.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Eestis  ei  ole  kapitaliste, 
Eestis  on  inimesed,  kes  teevad  tööd,
Osadele  langeb  osaks  vaesus,  osadele  rikkus,

Mõni  tahab  näha  pidevalt,  et  keegi  kellegi  eest  põgeneb,
Et  keegi  on  hädas,  vajab  abi  ja  pöördub  su  poole,
Aga  sina  ei  jookse.

Tagasihoidlik  tüdruk, maigutab  isalikult  suud,
Ja  on  mõtlik,  kuid  ka  tema  on  võimeline  naerma,
Põhiliselt  siis  kui  lubab  autoriteet. 

21.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Eesti  avaliku  elu  tegelased  on  karakterid  Tallinfilmist,
Pubekad  nõustuvad  samuti   kõige  sellega, 
Mis  kinnitab  patriootlikke  omatoodangu   legende.

Kuskil  on  tasakaal,  kuskil  on  äärmus,
Mingist  punktist  algab  ähvardus,
Ja  sõna  saab  lihaks.

Luule  on  reaktsioon  idiootsuse  vastu.

Tegutseb  äraootajate  grupp ( nagu  EE grupp ),
Kes  ootavad  päikese  loojumist  igaveseks.

Sinu  silmad  on  võimelised  peegeldama  päikesekiiri,
Helged  ja  pühad  tunded  pole  praegu  mõeldud  kirjelduseks.

21.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

kui  väga  nõutakse, 
tõestab  iga  idioot, 
milline  tugev  kontseptualist  ta  on.

21.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Lem  on  nii  aus  ja  avatud  inimene,
Ta  on  ka  väga  usaldav,
On  tähendusväärne,  et  lisaks  kunstile  ta  ka  kirjutab. 

Tema  positiivsus  seineb  tema  lihtsuses,
Tõmbab  endale  ligi  palju  inimesi,
Ka  kõiki  pahasoovlikke  või  lihtsalt  halbe.

Tema  kunsti  väärtustatakse  niivõrd,
Kuivõrd  see  peegeldab  kaasaegset  konteksti,
Talupoeglikult: "Inimene  Hamas-rataste  vahel".

23.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kritiseerida  valitsust  tuleb,
Sellele  järgneb  kerge  selgitus.
Kui  eriti  teravalt  kedagi  kritiseerida,
Saabub  totaalne  vaikus  ja  mitte  ühtegi  vastust.

Kõik  on  segaduses,
Ja  imestavad   väljendusrikkuse  üle,
Kuid  keegi   ei  mõista   kellelt  midagi  ära  tahetakse  võtta,
Kõik  on  äkki  valvel  ja  reageerivad  valuliselt.

23.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Eesti  vabadus-kauboid  püüavad  talitseda  metsikuid,
Ettevõtjast  talupoeg  peidab  sahvri  kontos  dollareid,
Ükskord  kaevatakse  välja  ameerika  hääl  ja  lipp,
Siis  kui  vaenlane  on  maale  tunginud.

23.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Narva  kooliõpilane:  Eesti  on  meie  kõigi  kodu.

Lause  jäi  luupima..

K.N.&T.R.
24.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Võiks  olla  selline  inimeste  ühendus  kus  eestlased  ei  tunne  ennast  päris  eestlastena,
Ja  need  venelased   kes  ei  pea  ennast  venelasteks.

Võiks  olla  ühendus  inimestele  kellel  pole  identiteeti,
Inimesed  kes  tunnevad,  et  nende  olemasolev  identiteet  on  vale.

27.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

võiksid  olla  olemas  need  poliitikud,
kes  ausalt  tunnistavad  üles,  et  nad  jäävad  kultuurile  jalgu.

27.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

K.N:  Üldse,  kuidas  sai  minu  isa  ministrikriitilisest  tekstist  tekkida  selline  sensatsioon ?
T.R:   See  eeldab  seda,  et  Nageli  teemaliseks  sensatsiooniks  oli  olukord  küps.
K.N:  Lisame  siia  kauakultiveeritud  ja  meedias  paljulevitatud  konflikte  markeeriv  sõna  nagelema. 
          Kultuuriminister  Jänes  kõigest  püüab  minu  isa  kaitsta  tema  enda  ja  lähedaste  ( tuttavate )  eest.
T.R:   Jänes  tahab  kaitsta  Lemmingut  poja  eest.
K.N:  See  on  küll  arusaamatu  ja  ebaloogiline,  samas  tuttav. 
T.R:   Lemming  püüab  kaitsta  oma  poega   poliitika  eest  ja korraldab  kontrevolutsiooni.
K.N:  Revolutsiooni  kultuuriklaasis.
T.R:   Ja  pälvib  kõigi  vastutustundetute  kadunud  põlvkondade  esindajate  lugupidamise.
          Veel  üks  moodus,  kuidas  meile  kriips  peale  tõmmata 
K.N:  Pärast  on  palju  Lemmingu  kaabusid,  kõigile  jätkub  ( Räpina  laulik ). Ainuke  kes  vireleb  edasi 
          on  minu  isa. 
T.R:   Temast  on  nüüd  tehtud  kohvikus  vaevlemiste  barrikaadide  lippur. 

K.N:  Mida  nad  Vabariigi  Kodanikes  siis  kultuuriteemal   kokkuvõtvalt   väitsid ? 
T.R:   Saates  toimus  abstraktne  vrestling  Lemming  versus  Aime.  Keegi  teine  peale  Lemmingu  ei 
          julge  saatesse  helistanud  Aime  vastu  võidelda.  Või  oli  see Aili  ?
K.N:   Aga  Lemmingul  Aime  lubas  ju  maalida  edasi  ja  teha  näitusi.  See  on  ebaloogiline.
T.R:   No  aga  Aime  ründas  ka  ainult  endast  nõrgemaid.  Iga  Aime  seljatab  eesti  kultuuritöötajad.
          Ta  rääkis  sellest,  et  eesti  kultuur  ja  teatrid  on  häbiväärselt  ropud.   Sellepeale  jäi 
          kultuuritöötajatel  suu  kinni. 
K.N:  Sajandi  kultuurisaatejuht  raadios,  Kauksi  Ülle...
T.R:   Me  teame  ju  teda  kõik.  Noh...
K.N:  Kuslap  Muigam...
T.R:   Kirjuta  internetti  mingi  näidend,  "Elvis  on  kapis"  vms. 
K.N:  Urmas Vadi. 
T.R:   Vadistaja.  Sa  võid  samuti  nagelemisega  samaväärseid  kultuurilisi  nippe  kasutada.
          Samas  see  Aime  on  põhiline  sümptom  Jänese  tegemata  tööst.  Aime  kui  potentsiaalne
          kunstiostja  on  kultuurimängust  vägivaldselt  välja  jäetud.
K.N:  Jänes  ei  ole  Aimele  selgitanud  piisavalt  eesti  kultuuri  nõmeduse  ja  roppuse...
T.R:   ...eksistentsiaalseid   tagamaid.  Jänes  ei  juhi  rahvast  galeriisse.
K.N:  Ta  võiks  võtta  kursuse  ja  koolituse  Kunstihoone  uksehoidjana.  Tegelikult  ütles  Jänes,
          et  ta  on  kuulus  muusik...
T.R:  …ja  armastab  oma  tööd  järjekindlalt.
K.N:  Kunstnik  on  näljas  ja  ei  vastuta  selle  eest.
T.R:   Räpina  laulik  aga  laulab  edasi.  Ja  tagasi.  Räpina  laulik  arvab, et  Ansip  on  süüdi. 
          Ja  ongi !  Nagu  ka  kõik  teised.
K.N:  Kes ?
T.R:   Kõik.  Kultuuritarbijad,  esivanemate  pärandi...
K.N:  ...karjatajad.
T.R:   Jah.  Kõik  kaabuga  mehed  ja  habemega  naised. 
K.N&T.R:   Saatejuht  Rem  ( Michael  Stipe )  ütles  lõpetuseks:  "Olge  siis  ise  ka  aktiivsemad
          ( ainult  mina  ja  Flem  ka  kõiki  ei  jaksa  kaitsta )". 

K.N.&T.R.
27.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tädilikkus  kui  selline  on  antud  tasakaaluka  kultuuri  olemus.
Kultuur  on  naiselik  kogumine  ja  kandmine.
Väga  raske  on  Jänesele  midagi  ette  heita,  tema  on  kultuuri  kandja  mitte  looja.
Tema  ongi  see  kuldne  keskmine  kust  kõik  lähtub  ja  kuhu  kõik  tagasi  pöördub  -  piibellik
keskmine  antud  ajahetkel.
Muutub  kultuur  muutub  ka  Aime  Jänes.

T.R.
27.02.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tänu  demograafilisele  plahvatusele  tekkis  popkultuur,
Tänu  tööstusarengule  tekkis  kontseptualism.

T.R.
2.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

venelaste  mäss  on  kullaauk,
kõik  teenivad,  putkad  said  ka  restaureeritud.

T.R.
7.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Vseviovi  sõnad:  ka  mina  käisin ,
Kolm  korda  Tõnismäel  ja  sattusin,
Kumminuiade  rahe  alla,
Ajalugu  kordus,  ja  kordus,  ja  kordus.

K.N.&T.R.
7.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Aljosha  langetab  pea  kriisi  ees.

T.R.
7.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ajaleheartikkel,
Miljon  eestlast  on  töötud,
Pinged  tõusevad,
Pinge  eskaleerub.

K.N.&T.R.
7.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Veidi  leebemaid  hääli  kollektiivi  seast,
Eneseanalüüs  läbi  kambavaimu  kuulumise  rituaali,
Rahvast  ühendab  raha, 
Kuulake - Raha  räägib !

Kunst  mis  on  vägivallast  lahus,
Ometi  liikudes  tema  äärealadel,
Seletamatu  poliitiline  noot, 
Institutsioon  ja  tema  ladvik  koondub  kunstniku  ümber.

13.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Maalikunstnike  Liidu  aastanäitus  ahvide  peidetud  positiivse  energia  dokumenteerimiseks.
Marko  Raadi  uus  film  Lumekuningannast  nimega  Gunnar.

15.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Valgustusajastu  elajas,
Epohhiloov  terroriseeritu,
Terror -  kultuurikodalaste  rõõm,
Isendid  ja  neid  toetavad  naised.

Backup,
Kultuur  mis  toetub  füüsilisele  üleolekule,
Mehekehad  ja  rahad,
Oma  ego  ülimuslik  salgamine  ja  eitamine.

Kõik  mis  läheb  müügiks, läheb  müügiks,
Kaupnikud   kauplevad   ja  on  võimelised  seda  analüüsima,
Kaupnikud  kauplevad  enesetetunde  ja  emotsioonidega,
See  on  kõik  mis  neil  on.

19.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Kapitalita  inimestest  saavad  kultuuriinimesed,
Sõjaväest  väljaheidetud  alustavad  dokumenteerimist,
Ja  sealt  ringiga  tagasi,
Tagasi  julgelt  militaarsuse  juurde !

19.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Vastus  levinud  väidetele.

Väide:
1. - " Äärmusliku  poliitilise  võitluse  kujutamine kunstis on  ettemääratud  kaotusele
ja  kuulub  samasse  valdkonda  kui  religioossed,  ortodokssed  katsetused  sarnases  kunstis. "
2.  - " Mulle  ei  meeldi  plakatikunst. "

Vastus:
K.N.:  Tüüpiline  jutt  inimeselt  kes  kaitseb  oma  sotsiaalse,  kultuurilise  kogukonna  hüvesid.
T.R.:   Mida  vähem  haridust  seda  vähem  häid  plakateid.
K.N.:  Plakatikunst  on  erand  selles  suhtes, et  seda  teevad  eelduste  kohaselt  mõned  üksikud. 
T.R.:  Ja  massid  kardavad,  et  neile  peab  alluma  kuna  nende  üksikute  jõud  ületab  massiinimese  individuaalse  sotsiaalse  tüpaazi   normi.
K.N.:   Nn.  ortodokssuse  probleem,  et  inimene  usub  midagi,  mida  peab  õigeks,  kuid  ei  usu  midagi  sellist,  mida  enamus  teisi  usuvad 
või  teavad ?
T.R.:  Aga  mida  usuvad  enamus  teisi,  kujutan  ette  et  mitteortodokssne  oleks  siis...
K.N.:  Mitteortodokssne,  normaalne  inimene  on  siis  nagu  ateist.  Ja  õigeusklik  tähendab  siin  seda  eristust  muiduusklikest  ( kellega 
võib  nende  pretensioonituse  tõttu  niisama  nõustuda )  seeläbi,  et  tal  on  Jumal  ja  usk  mis  on  õige  ehk  siis  eristus  oma  religioosse 
rõhutatuse  tõttu.
T.R.:  Õigeuskliku  kiriku  omadus  on  empiirilisus,  toimub  rituaal  ja  piibli  retsiteerimine.  Iseloomuks  on  teatud  ekstaatilisus, 
taolist  jutlustamist  nagu  eesti  kirikus  seal  ei  ole. 
K.N.:  Ütleks  siis  nii,  et  ortodokssuse  mõistet  kasutatakse  meil  üldsõnaliselt  tüüp-eestlaslikust  maailmavaatest  ja  lääne  kultuuriruumist 
erineva  poliitilis-kultuurilise  maailmavaatega  inimeste  eraldamiseks.  Hoides  niiviisi  ühtlasi  eemale  võõrpoliitilist  mõju.  Ortodokssus 
sisaldab  kohalikus  mõistes  poliitilist  määratlust.  Teatakse,  et  Kirik  on  poliitika  vahend,  hoolimata  sellest,  et  käib  nn.  kaasaeg   ja 
enamus  rahvast   ei  ole  enam  ammu  religioosselt  meelestatud.  Niisiis  ortodokssuse  mõistet  kasutatakse   piiride  rõhutamiseks  olgu 
need  siis  riikide,  rahvuste  või  kultuuridevahelised.   Samas,  luterliku  maailmavaatega  inimene  ei  oma  teadaolevast  kultuurist  (tavapärasest)  väljuvaid  pretensioone  ega  selgemalt  teadvustatud  seisukohti.  Luterlik  usk  on  praktiliselt  nähtamatu,  on  ainult  ritualiseeritud  rõhutatud 
kõne  ja  jutlus.  Empiirilisus  on  tabu  ja  seda  on  korduvalt  meie  meedia  vahendusel  ka  ette  näidatud,  viies  selle 
ühte  nn.  ameerikaliku  empirismi  kui  kogemustepõhise  kultuuriga.  Kujutan  ette, et   iga  ühtehoidva 
väikekultuuri  eestkõneleja  näeb  igat  teist  suurkultuuri  empiirilises  mõõtkavas,  just  eelkõige  tema
suuruse  tõttu - tema  mõju  on  vaieldamatu  ja  seda  kogemust  peab  maha  tegema.
Aga  kui  võtta  eesti  kultuuri  kokku  sõnadega  absurd  või  kaos,  põhjendamatult  ebaloogiline  ja  dialoogialdis  inimkooslus ?
T.R.:  Põhiline  on  siis  kõike  pidurdada  mis  vääramatult  tänu  külgetõmbejõule  liigub  nende  poole. 
K.N.:  Üldse,  mis  on  Kirik,  usk  ja  Jumal,  need  on  asutused  ja  organisatsioonid  mis  ühendavad  inimkooslusi.  Kui  kultuuriinimene  peab 
parimal  juhul  laiendama  olemasoleva  kultuuri  piire  ja  loob  ruumi  ning  vabadust  juurde,  siis  mõni  korrakaitse  asutus  on  üsna  piiratud, 
teades  täpselt  oma  volituste   ja  missiooni   piire.  Igaljuhul  on  iga  asutus  eelkõige  võimuasutus,  mis  koondab  ja  juhib  inimesi. 
T.R.:  Pühadus  luterlikus  kontekstis  sõltub  väga  palju  tõlgendusvõimalustest.  Ta  on  tõlgendamisküsimus  ja  on  seletamise  taga. 
Mõtlemisvabadust  annab  luterlik  kirik  palju  vähem  kui  õigeusklik  kirik,  sest  vaatamata  kultuurile  on  mõtlemine  delegeeritud  kirikule, alati 
on keegi kantslis.  Aga  vene  kirik  ei  tegele  mõtlemise  juhtimisega  vaid  tegeleb  pühaduse  kogemisega,  mitte  mentaalse  dikteerimisega. 
Vene  kirikus  rituaalne  kogemus   tervendab,  parandab  ja  väljaspool  kirikut  inimese  mõtted  lähtuvad  sellest  terviklikust  olemusest  või 
terviklikkuse  kogemisest.   Terviklikkus  ei  ole  dikteeritud.  Inimene  tunnetab  oma  isiklikku  olemust.   Inglise  keeles  on  sõna  Holy, mis 
tähendab   pühadust  ja  terviklikkust.  Selle  sõnaga  võib  kirjeldada  seda  müsteeriumi  mis  toimub  vene  õigeusu  rituaalides.  Põhimõtteliselt 
sama  mis  budistlikes rituaalides.   Aga  luterlik  kirik  on  verbaalne  ja  kokkuleppeline.  Sealsed  rituaalid  on  väga  kokkuleppelised.   Mõistusega 
peab  võtma  väga.  Transtsendentaalsus  on  seal  mõtteline,  mõistuse  probleem.  Pigem  ongi   probleem.  Sealt  tulevadki  kõik  need  süü  ja  patt 
ning  häbi,  kui  kirikus  ei  näe  jumalat.
K.N.:   Jumal  on  siis  meie   mõttes  asjade  õige  nägemine  ja  tähelepanelikkus.  Me  teeme  tähelepaneku  ja  vaatluse  tulemusel  panuse  õigeusu  kirikule  kui  üldse  kirikutest  rääkida.  Aga  meie  seisukoht  oleks  ka, et  rääkides  kunstist  või  kellegi  konkreetse  autori  loomingust,  jätaks  äkki
religioossed  ja  usutemaatikat  puudutavad  mõisted  välja  ning  räägiks  asjast !

T.R.&K.N.
19/20.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Enamik  inimesi  peaks  saama  ühe  korraliku  plakatiga  mõtteliselt  vastu  pead.

T.R.
20.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Meeldejäävamad, elavamad  ja  pikemad  tekstid  sünnivad   mõne  autori  isikuomaduste  analüüsist. 
Isikuomadused  on  ainuke  asi  mis  neid  huvitab,  mis  tekitab  kehas  keemilisi  muutusi  ja 
mis  on  kohaliku  kultuuri  aluseks.  Elame  fundamentaalsel  ajal,  kultuuri  alglätetel. 
Perspektiiv  on  lõpmatu.

Kust  see  tuleb,  see  tuleneb  sellest,  et  kultuur  koosneb  inimestevahelistest  suhetest.
Kultuur  on  seebiooper.  Selles  suhtes  ei  peaks  kohalikud  sinisukad
kritiseerima  näiteks  Woody  Alleni  viimaseid  filme.
Kultuur  ongi  jõuetu  seebiooper.

T.R.
20.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

K.N.:  Letov  väitis  20 a.  tagasi,  et  üksikisikud  on  sootsiumile  ohtlikud.
Kogu  nähtav  Eesti  kultuur  tugineb  rangete  jõumeetmete  rakendamisel.  Kusjuures  jõumeetmed
tuginevad  väga  mitmele  saavutusele:  kirjandusilma  rahvapärasele  konservatiivsusele,  familiaarsetele
dialoogiarendustele,  kiiduavaldustele  enda  poolt  kollektiivselt  manipuleeritava  publiku  suunal.

20.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

interneti  kommentaatorite  kaitseks:

Kui  nad  räägivad   arhetüüpide  keeles, 
Siis   lugegu  Jungi  ja  vaadaku  mis  saab  kui  midagi  alla  surud.
Aga  kui  ei  räägi  siis  näidaku  konkreetselt,  millest  või  kellest  nad  räägivad.

Hea  on  ju..., 
Ansip,  poliitika  ja  ministeeriumid  on  nagu  kanal  ja  filter,  mille  kaudu  eesti  kultuur
saab  enda  vastast  kriitikat  tõrjuda,
Avaldatakse  survet,  et  Ansip  keelaks  internetikommentaatoreid.

T.R.&K.N.
20.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Netikommentaatorid  ja  kultuur.

T.R.:  Kuidas  praktiliselt  kujuneb  Karusoo  suhtumine.  Inimene  loeb  ajalehest  artiklit,  soovib  seda  kommenteerida, 
kuid  avastab,  et  sama  on  teinud  juba  väga  paljud  ja  hoopis  teisiti  ning  ta  tunneb,  et  tema  kommentaar  kaoks 
teiste  hulka  ära. 
K.N.:  Kuidas  ta  kaob ?
T.R.:  Ta  kaob  kuna  ta   on  teistsugune,  teda  on  üks  ja  üldse,  teiste  väljendusstiil,  mõtted  Karusoole  ei  meeldi. 
Karusoole  ei  meeldi  inimeste  anonüümsus.  Kuid  millal  on  rahval  olnud  nimi  ?  Fakt  on  see,  et  nagu  ka 
nõuka  ajal  on  kriitiline  mõtlemine  endiselt  karistatav.  Inimesed   teadlikult  väldivad  repressioone,  kui  sa  avaldad 
oma  nime,  siis  tullakse  sulle  järgi.  Vabal  inimesel  pole  õigust  oma  nimele,  pole  õigust  eri  arvamusele,  pole 
õigust  ka  ropendada  või  levitada  oma  rumalust.  Tavainimesel  ei  ole  ressursse, et  vastu  seista  võimalikele  konfliktidele. 
Ka  represseerimine  on  kultuuri  küsimus.  Kultuur  on  võimu  käes,  sellepärast  ongi  vaimne  kriis.
K.N.:   Põhiliselt  ollakse  vastu  netikommentaatoritele,  sest  nemad  ei  ole  avaliku  kultuuri  tarbijad,  neist  ei  ole 
kultuurivaldkonnale  materiaalset  kasu.
T.R.:  Nad  on  spontaansed  kultuuri  loojad.  Moodustavad  massilise  kellegile  ebameeldiva  nähtuse,  tahtmatu  opositsiooni. 
Nad  on  otse  välja  kasvanud  sellest  üldisest  kultuurist  ja  seda  ei  saa  eitada.  Ei  saa  moraliseerida  ja  tuua  võrdlevaid 
eeskujusid  teistest  maadest  kus  rahvas  on  teistsugune.
K.N:  Rahvas  on  teistes  maades  teistmoodi  jaotunud.  Valikuvõimalus  ja  kultuur  on  suurem,  sest  inimesi  on  rohkem. 
Sellist  hulka  ei  saa  kollektiivselt  dikteerida. 
T.R.:  Mujal  eeskujulikes  maades  võetakse   ja  minnakse  tänavale.  Ka  mulle  meeldiks  see  rohkem  kui  verbaalne  üldrahvalik 
surutud  pinge.  Ma  olen  vastu  kui  keelatakse rääkimine, ükskõik kellel, nagu  ma  olen  vastu  igasugusele  võimu  survele. 
Kuigi  isiklikult  kujutan  ette, et  ma  ei  saaks  neist  mitte  ühegagi  rääkida.  Kõik  ongi  täiesti  väljakannatamatud.  Sest 
minu  meelest  on   enamus  inimestest  mühakad,  puuduliku  mõistuse  ja  tundeskaalaga.   Ma  ei  saaks  mitte  kellegiga 
neist  ütleme  veini  juua  või  naerda.  Kui  võiks  teha  sellise  testi,  et  kelle  nalja  peale  hakkaks  naerma...  Nagu  muinasjutus - 
printsess  kes  ei  naernud.  Ühine  keel  võib ehk tekkida  vaid  vägivalla  ohvritega.  Seal  on  mingi  kaastunne  ja  üldinimlik 
mõistmine. 
K.N.:   Inimesed  kes  on  kaotanud  midagi  sellisel  tasemel,  et  ei  suuda  rohkem  teiste  aadressil  kultuuriliselt  moraliseerida. 
Taoliste  inimestega  saab  küll  dialoogi  pidada,  või  naerda. 
T.R.:  Kordagi  ei  ole  ma  näinud,  et  kohalik  kultuur   läheks  üle  kehtiva  piiri.  Ma  ei  ole  näinud,  et  kultuuri  all  mõistetaks 
kontseptuaalselt  edasiviivat, uuenduslikku  nähtust.  Või  et  selliseid  nähtusi  nimetataks, aksepteeritaks  kultuuriks.
Antud  juhul  ainult  see  anonüümne  rahvahulk  käitub  sisuliselt  kultuurselt  ja  ületab  mingeid  kokkuleppelisi  piire,  avaldab 
varjus  või  senitundmatuid  alasid.  Kultuur  ei  saa  olla  ainult  turvaline  kaardistaja,  dokumenteerija  või  strateegiliselt  faile 
koostav.  Kultuur  peab  olema  iseseisev,  sõltumatu  mõtlemise  materialisatsioon,  manifesteeriv  jõud.   Praegu  on  selliseks 
tõrjutav  rahva  hääl,  olles  ka  vist  kõige  suuremaid  elamusi  pakkuv.  Kultuuri  roll  ei  peaks  olema  mitte  valikuline  pedagoogiline 
vastuseis  sellele, vaid  seda  tekkivat  spontaansust  kokkuvõtva  kontseptsiooni  kehtestamine.  Reaalse  kujundi  loomine, 
sõnastamine,  näitamine  ja  kehtestamine. 

T.R.&K.N.
20.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Tekstimodellid.

T.R.
20.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Raske  tee  kontseptualismi,
60-ndate  kuiva  avangardi  peksja  ja  naise  au  kaitsja,
Liim  toetab  eestimeelset  kunsti,
Rahvuslane  on  latentne  varjatud  kollektsionäär.

Eesti  riik  või  pederasm,
Kuhugi  peab  pinged  maandama,
Kui  naised  on  lollid,  vägivallatud,
Tahab  mehe  vaim  midagi  muud.

Intellektuaalne  mäng  ja  keha  eksperiment,
Sellele  tuleb  kaasa  tunda,  kaasa  mõelda,
Tundke  kaasa  eesti  meestele.

26.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Eneseteostus  läbi  suretavate  jõupingutuste,
Eneseteostus  laua  täitmise  läbi,
Saadetud   naerugaasitatud  grimasside  tõmblustest, 
Labiilselt  genitaale  oma  näol  paljastavad  subjektid.

Eneseteostus  läbi  vapustuste,
Õudusttekitavad  o-rikkad  mahuvad  kõikjale,
Bensiinijaama  ja  kirikusse,
Raamatupoodi   ja  kunstigaleriisse,
Orikad  pärivad  maa, 
Lollakad  igatsevad  headust,
Hingeke  vingub  nagu  koolem  positiivsuse  järele,
Nii  juhtub  rahvusõnne  tipust  alla  kisendajatega,
Isekate  loodud  kultuur  on  alla  käinud,
Iseenda  kultuur  on  vales  suunas  läinud,
Loodab,  et  kriis  on  igavene,
Loodame  surma  ja  hävingut.

30.03.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Haigete  vandenõu,
Surnute  vandenõu.

3.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

tunned  ennast  kindlalt,  teades  et  seda  tuimust  on  kellegile  vaja,
põhiline  on  enda   pillavat  hooletust  tutvustada  eetris, 
ja  eksponeerida  prille -,
piisav  märk  sellest,  mis  teeb  sinust  inimese.

vihje  oma  võimalikule  intellektile,
äpardunud  lähenemine  laialdast   põlastust  tekitavale  noormehele,
tema  tutvustamine   üldomandatavatele  elukaaslastele,
kõigile  kuuluva  objektiga  sidus  tutvumine.

osasaamine  enda  riigile  õigusega  kuuluvast,
kui  riik  laseb  enesevastast  esinduskriitikat  eksponeerida,
tähendab  see  seda,  et  meil  on  veel  võimalust,
midagi  tema  vastu  teha.

5.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Iseenda   noor  seksikas  keha  ehk  Teine.

8.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

kaasaegne  rahvuslik  kunst.

14.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

tagarääkimise  traditsioonid,
paljud  väljuvad  sellest  ja  tõusevad  kõrgemale  turumuti  mehelikkusest,
muutuvad  väärikaks,  jäädes  siiski  nooreks,
saatus  halastab  hingelt  suuremeelseid.

arengupeetus  tähendab  pidevat  kultuurilise  keskpärasuse  kogemist,
ja  sellest  tekkivaid  hallutsinatsioone,
vanem  vene  rahvusest  teadustöötaja  räägib  sellest, 
kuidas  teda  ja  ta  pere  viis  aastat  jälgitakse,
töölt-koju,
töölt-koju,
töölt-koju,
töölt-koju,
ja  kooli.

vaadake,  elame  kodumaal  ütleb  seletuskiri,
kuidas  areneb  vangimõistetu,  KUIDAS  RAHA  ARENEB ?,
mees  võta  prill-lauad  ninalt  ja  jalad  oma  töölaualt,
sind  on  tabanud  vaid  letargia  ja  kaasinimeste  õnnistus.

17.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

On  ära  unustatud  ja  salatakse maha  luule  tegelik  nimi,
Milleks  on  vastuseis  kõigele  sellele  mida  ei  ole,
Liiguvad  silme  eest  läbi  kaadrid  aastaaegadest  mis  mahuvad   hinge,
Meelelehutus  otse  südames.

17.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

igaüks  on  korrumpeerunud  vastavalt  oma  võimetele,
sõna  ei  maksa  kultuuris  mille  ametikohad  on  täidetud,
ise  hoiad  eemale  vähemusi,  kaitsed  kõrgklasse,  kultuuri, 
ja  lood  uut  radikaalsust.

18.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

tõusev  keskklassi  fööniks,
aktsioon  mis  tõestab,  et  ühiskonnas  valitseb  tasakaal,
mulle  meeldivad  minu  sõbrad  kellest  õhkab  rahu,
ja  kes  pole  näinud  kunagi  puudust.

pakume  võimalust  elada  John  Lydonil  ennast  välja,
võimalus  laulda  "god  save  the  queen",
võimalus  laulda  "no  fun",
ja  tunda  publiku  heakskiitvat  lugupidamist.

21.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kallale  minnakse  viimastegi  säästudeni,
Jääb  üle  vaid  enesetapp,
Samal  ajal  avakosmoses  terve  aasta,
Elasid  komaarid   eksperimendi  üle.

23.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Olla  geenius,  see  tähendabki  olla  normaalne 
( olla  normaalne, see  tähendab  olla  geenius ).

T.R.
23.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Milleks  pandi  istuma  Herman  Simm,
Selleks,  et  järgmise  filmi  saaks  teha  Peeter  Simm.

Preemia  elutöö  eest  - 25+5, 
Elame  õigusriigis,  meil  on  õigus  oma  vigadest  õppida,
Võimalda  endale  aeg  järele  mõelda,
Selleks,  et  sisustada  tühjaltseisnud  kamber.

Keegi  ei  tunne  kaasa  neile  kes  kujutavad  endast  reaalset  ohtu,
Seadus  ütleb,  et   peab  piirama  ja  tapma, 
Surmamõistvad  otsused  toimuvad  lagedal  väljal,
Kui  eluruumi  ei  ole  siis  peab  laskma.

27.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Fimitegijad  muudkui  piiravad,
Piiravad  ja  piiravad,  ja  kasvatavad  välja  stsenariste,
Hoiavad  sind  eemale  endale  kuuluvast  kaamerast,
Kaamera  mille  ees  on  iga  portreteeritav  nagu  sulavõi,
Kaamera  mis  teeb  kõik  võrdseks.

Rezissööridele  ei  meeldi  kärbsed,
Kes  vaatavad  ja  näevad  kõikjale, 
Aga  mida  siis  sööb  linnuke  mis  elab  sinu  südames ?,
Ta  sööb  väljaväänatud  võrdseid  (võrdväärseid). 

Sarikapidu  puupeade  seas,
Puupeale  loevad  tehnoloogilised  lahendused,
Ja  kohad  kus  need  puuduvad,
Parasta  vere  liikumise  üle,
Sinust  saab  midagi  mida  hiljem  pole.

Sarnane  sõna  tõmbab  sarnase  mehe  tuppa,
Sarnane  sõna  tõmbleb.

27.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

oli  kuuleka  ja  võimetu  naise  kontsapealne,
võimuta  elu  väärkasutaja,
võidukate  sõnade  pillaja,
piiramatu  mõtteenergia  kulutaja.

27.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Inimesed  kes  teavad,  mis  on  tõeline  ja  mis  on  tõde,
Inimesed  kes  teavad,  et  kunst  ei  vabasta  kedagi.

Kes  teab,  sa  oled  julge  kui  kaltsupoe  nukk,
Päike  paistab  ja  vaenlane  on  kahemõõtmeline,
Armastus  langeb  põhjatusse  raevu.

27.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Meeldiv  luule  hajutab  raevu,
Paneb  ostma  raamatu,
Saaks  vähemalt  üks  poeet oma  loomingust  ära  elada,
Oleks  üks  konkurent  vähem !

Vahel  võib  juhtida  teerulli,
Mitte  kellegi  suunas  konkreetselt,
Võib  parandada  teepinnast,  vaadata  auke  kuni  sureda,
Lugeda  teiste  mõtteid  ja  sulgeda  kolmas  silm.

T.R.&K.N.
27.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Põhiline on kultuuriülikutel nõmetseda hullude ja revolutsioonääride üle kaasajal, 
Siis igaksjuhuks ka mõni teoreetiline paksu persega vaataja saalis paika panna, 
(oma vanemate asemel ),
Ja  siis  seks  ja  tapmine...,
Tapmine  kui "kujund" mõjub  innovatiivselt.

Tapmine  kui  võidu  sümbol  ja  pubekate  manifestatsioon,
Rahvateater  kui  märk,
Taasiseseisvunud  Eesti  Vabariigi  väljaõppe  läbinute  armee,
Kõrge  ühiskondliku  positsioonidega  vanemate  võsud,
Riigile  üdini  ustavad   kultuuritalad.

T.R.&K.N.
29.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

omadele  võõras,  võõrastele  homo.
( omadele  homo, võõrastele  võõras )

29.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Väikekodanlaste  järelgeneratsioonidel  liigub  energia  teistmoodi,
Tehes  teene  riigile  ja  kultuuride  varjuministeeriumile,
Teed  heateo  kogu  oma  ühiskonnale.

29.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Ei  ole  niimoodi,  et  iga  kultuuriüritus  kus  naeruvääristatakse  revolutsiooni  kui  sellist,
Ja  jookstakse  lolli  moodi  õnnelike  nägude  ja  lippudega  mööda  väljakut  ringi,
Ei  tähenda  seda,  et  Tataris  hukkunud  Ganin  peaks  tundma  piinlikust.

Ei  ole  niimoodi,  et  sõjaväepükstes  ja  saabastes  valgesärk,  käed  ristatud  rinnal,
Ei  seisa  keset  Selverit  ja  ei  vahi  mööda  loivavaid  zombisme,
Ega  küsi  neilt  "mida  te  Minu  kodumaal  teete ?". 

29.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

räägime  kultuuri  nimel,
potentsiaalse  kultuuri  vastu,
vaenlane  kui  kujund,  vaenlane  kui  kujund,
kordas  tänaval   sinise  suu  ja  punase  silmaalusega  analüütik.

29.04.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

"Natsionalismi  ja  kapitalismi  idee  ei  toimi  kaasajal  enam.
Mõlemad  lubasid  võrdsust  ja  jõukust",
MIS  EDASI  SAAB !?,
KUST  ME  NÜÜD  PALKA  SAAME ?

T.R.&K.N.
1.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Tõestus  sellest,  et  ei  oska  konfliktides  osaleda,
Tõestus  oma  lapsikust  vastuseisust  tummale  reaalsusele,
Reaalsus  on  vait  ja  ei  vasta,  tal  puudub  inimkuju,
Siis  tulebki  sellesse  nn.  reaalsusesse  elu  sisse  puhuda.

Kauged  esi-esivanemad  hukati  keskaegse  mõõgaga,
Kes  selle  eest  tasub  ja  vastutab,
Soovin,  et  kodumaa  oleks  taraga  piiratud, 
Elame  tsoonis  nimega  Tsoon.

Seda  ennustasid  ette  juba  Strugatskid  ja  Tarkovski,
Ainult  ükski  eestlane  ei  soovi  seda  tunnistada,
Nad  liiguvad  pimesi  keset  anomaaliaid  ja  artefakte,
Sulgevad  silmad,  peavad  sisekõnet  ja  kaovad.

1.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Positiivsusest  hõivatud,  reserveeritud  inimesed,
Hingele  lähedased  naised,  üldiseks  hüvanguks  kasutatavad,
Arendavad  mõistust  ja  keelt,  et  tõusta  kõrgemale  keskpäraste  instinktidest,
Soov  saavutada  ekstaas  võrdse  partneriga. 

1.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Kirjanike  Liit  on  selleks,  et  kaitsta  oma  liikmeid  teiste  kirjanike  eest.    (K.N.)
Tuleb  luua  teine  Kirjanike  Liit,  mis  kaitseb  esimese  Kirjanike  Liidu  eest.   (T.R.)

T.R.&K.N.
1.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

- Kogu  aeg  tuleb  põnevaid  uudiseid  universumi  kohta:
"Teadlased  selgitasid  miks  meie  galaktika  helendab - see  helendus  tuleneb  surnud  tähtedest".   (K.N.)
- Jesus ( ingilse k.) ,  kosmos  on  kõige  dramaatilisem,  traagilisem  koht.  (T.R.)

T.R.&K.N.
2.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

T.R.:  Arhitekte  ühendab  sarnane  hoiak,  kui  otsida  sõna  siis  see  on  clean. 
K.N.:  Põhjus  on  tööandja  ülimuslikuses  ja  rahas. 
T.R.:  Põhjus  on  nende  töö  üleinimlikuses  ja  vastuolus  etniliselt  omase  esteetikaga.
Raha  kaitseb  traditsioonilist  maitset. 

T.R.
3.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Stirlits  in  colour.

mälestused küüditamisest ja märtsipommitamisest tehti ka värviliseks, 
neid plaanitakse  restaureerida  Soomes,
eestlasi ei kaitse keegi, 
kui Õnne 13 kallale minnakse siis vaevalt liitlased meid aitavad.

T.R.&K.N.
4.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Mõttemiss  lahkub  tuurile  vaeste  ja  näljaste  maale,
Pensionär  teab  mis  lääne  inimest  vaevab,
Natuke  tainase  olemisega  kloonid  loevad, 
Pretensioonikaid  makaroniseedijaid.

Õige  oleks  oma  vastumeelsus  suunata  õiges  suunas,
Õigete  inimeste  vastu, 
Inimene  saab  olla  ärritunud  vaid  siis  kui  puudub  süda, 
Nõnda  kõneles  vanaema.

4.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

- võiks  lihtsalt  öelda: ajalooline  komöödia.  (K.N.)
- religioosne  komöödia.  (T.R.)

T.R.&K.N.
5.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

galerist  silmas  Pallaslase  töös  "energiapurset",
vahendaja  räägib  tööde  läbivaatusest  ehk  "näppimisest",
milliseid  võrdkujundeid  kartellis  veel  annab  välja  mõelda,
millega  elukogenud  sellid  kunsti  loomislugu  võrdlevad ?

linnas  levisid  kuuldused  avameelsest  seksuaalsusest,
perfomansitest  kadus  aseksuaalne  kehavõnge,
kuidas  veel  hulkasid  informeerida  inimese  alakehast,
enamiku  fookusesse  on  tõusnud  hui.

ärkamisaeg  vanemate  võimu  alt,
väljumine  ja  ühinemiskatse  radikaalse  kultuurilooga,
see  ei  käi  siin  ilma  talupogade  tagasilöökideta,
rikaste  rahal  on  burzuide  kompleksid.

5.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

"Vene  Föderatsioon  korraldas  ÜRO  peakorteris  ürituse,  kus  väitis,  et  Euroopa  kõige  ahistatumad  rahvusvähemused 
on  mustlased  ja  Balti   riikides  elavad  venelased". 

Neeme  Raud  kasutab  AK  uudistesaates  Venemaa  poolt  loodud  pildi  kohta  sõna  maalima  ( venemaa  maalis  baltikumist  sellise  pildi ).

K.N.:  Jälle  kasutatakse  sõna  maalimine.  Tähendab  maalimine  on  nende  mõistes  siis  võrdne  valega,  ebareealse  ja  ebaadekvaatse 
tegevusega.  Tuleb  välja, et  baltikumis  ei  rikuta  mitte  ainult  venelaste,  vaid  ka  maalikunstnike  õigusi.

6.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Vabaduse  väljaku  alt,
Ilmus  välja  ürgaegne  küla  ja  muistsete  eellaste  skeletid,
Külas  oli  massihaud,
Mehed  olid  tapnud  ja  vägistanud  kõiki  naisi.

9.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Marko Raadi  Toomiku  dokfilmis,
Kunstnik  Jüri  Ojaveer  näitab  sõrmedega  suguelundit  Läti  küttide monumendile, 
Ja  saab südamerabanduse.

Kunstnik  Kristiina  Norman  toob  9-ndal  mail  Tõnismäele, 
Veneetsia  Biennaalil  Eestit  esindava,  kuldse  asendusskulptuuri,
Punane  lill  maaslebava  kuju  jalgevahel,
Mälestab  kõigi  II  Maailmasõjas  hukkunute  seksuaalelu. 

10.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

T.R.:  Mida  maha  müüa ?
K.N.:  Müüa  maha  oma  hing...  Jumalale... raha  eest.
 Iga  nali  on  nagu  suur  samm... vabaduse  suunas.

T.R.&K.N.
15.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Greenpeace  in  space.

15.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Normanil  on  pronkssõdur,
Sirje  Helmel  on  Kumu,
Martin  Helmel  on  Eesti  Rahvuslik  Liikumine, 
Eeskujulik  perekond  ja  relvaluba.

Peeter  Helmel  on  kontoriinimesed,
Eero  Loonel  on  Karl  Marx, 
Kes  arvab,  et  kõrgendatud  tähelepanu  ei  elata  üle,
Kuidas  karastus  tähelepanu.

16.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

praegu  lahendab  kõigi  nüridust  ainult  absurd, 
absurdihuumor - väljavalitute  oskus,
tavainimeste  nõdrameelsusest  eraldab  neid  peaaegu  ületamatu  lõhe.

25.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Hobusepea  näitustest,
Vihuvad  oma  töid,  ilgest  alaväärsuskompleksist,
Vene  filmidest  nähtud  saksa  ülbus,
Nagu  mingid  surematud  vanainimesed.

T.R.
25.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

amööbide  kunst,
sülita  kolm  korda  maha  kui  amööbi  näed.

T.R.
25.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

rehabiliteerivad  vene  teemat  nagu  jaksavad.

T.R.&K.N.
25.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

pronkssõdur  kui  vaikiv  figuur  kohalikule  kunstikartellile, 
mänglevale  tegevuslaadale,  konkureerimispartiile,
kes  viib  ära  kujusid,  kes  lõhub  ahjuga  iglusid,
mundris  telenähvits  ajab  poisikest  kilbi  ja  nuiaga  taga.

On  hea, et  uuem  kunst  on  iseendaga  kursis,
Annab  konservidele  võimaluse  puhkuseks,
Soros  leidis  endale  uue  varjualuse,
Vaidlust - oli - küll - palju.

26.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

viimane  sõna,
tõest  saab  aktuaalne  kaamera,
kõigile,
igaõhtuseks  kogemiseks.

26.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

kõigepealt  sõdime,
ja  siis  räägime  ja  analüüsime  seda,
muudame  reaalselt  aheldatud  märgiliseks,
märgistame  nad  oma  artiklitega  ära.

26.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

mõistan,  mõistan  mis  see  on,
käsi  peseb  kätt,  oma  hing  on  lähemal,
maksan  kätte  oma  suguvõsa  kahjud, 
näiteks  mingile  suvalisele  inimesele.

26.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

kirjandus  ja  keel  on  nagu  arstileht, 
ja  raamatuostja  on  perearst,
kui  tekst  meeldib,  tahab  sinuga  olla  koos,
kui  on  haige,  jätab  sind  ravimitele.

tekstist  peegeldub  autori  tervis,
ja  lugeja  jälgib  ning  mõõdab  kaua  sul  jäänud  elada  on,
lemmikkirjanikule  soovitakse  pikka  igavat  elu  ja  palju  aastaid,
umbes  nii  nagu  veikerraadios.

26.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

kuid  need,  kes  teavad,  on  näinud, 
ning  ise  kogenud -,
kes  haagib  end  minu  külge,
seda  saadab  ainult  edu, 
kogu  oma  isikliku  elu,
no  peage  meeles,
et  teie  igavesti  rahulolus.

ei  kannatust  te  näe,  või  ei  räägi  sellest
( te  jätate  ta  tuleviku  teemaks,
siis  kui  tuleb  aeg ),
ja  raha  alati  on  piisavalt,  ja  tähelepanu.

on  tubli  mees  vahel  degradeerunud,
kuid  sellest  kirjutab  ja  rahvas  mõistab,
juhul  kui,  sa  ju  tegelikult  ei  räägi  kunagi  endast,
vaid  justkui  ebaisikuliselt,
su   julgus  ning  täiskasvanulikus  seisneb  just  selles -
sa  oled  avameelselt  keegi  teine  kes  ei  räägi  sellest. 

27.05.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sini-must-valge  on  natsionaalbolshevike  lipp.
Sinine  tähendab  taevast  natsboli  pea  kohal,
Must  tähendab  maad  natsboli  jalge  all,
Valge  on  kokaiin,  millesse  on  võimalik  tõmmata 
sirbi  ja  vasara  triip.

3.06.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Kogu  aeg  käib  mingi  parastamine.

T.R.
4.06.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Neurootilisele  tüübile  kelle  mõtlemine  ei  ole  viidud  kunagi  lõpuni,
vaid  on  ambivalentselt  pealiskaudne,  põhimõtteliselt  lobisev,
st.  et  valdav  osa  rahulolevast  loomeintelligentsist  pigem  kasutab  süstemaatilist  mõtlemist ettekujutades  sõnu  Hitler  ja  Stalin, 
selleasemel  et  silmas  pidada  loogikat  ja  selleks  vajalikku  mentaalset  distsiplineeritust  ja  järjekindlust.
Eelistatakse  lobisevat  rahulolematust,  otsitakse  kohvikuid  kus  saab  kinnitada  oma  kambavaimu, 
põhimõtteliselt  soovitakse  getostuda  ja  tingimusteta  respekti  enda  suhtes.

T.R.
6.06.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Filosoofidest.

Nende  esitatav  tsiviliseeritus  on  võltsing,
nad  on  haridusasutustes  surutud  kehtivasse  vormi  ja  poosi,
filosoofiast  kõnelemise  keelde  ( valitud  võõrandunud  poosi ),
mis  on lihtsa  kuid  ambitsioonika  noore  inimese  surumine  kunstlikku  paradoksi, 
nö.  potentsiaalne  vaba  inimene  surutakse  Heidegerlikus  keeles  rääkima.

Nagu  talupoja  surumine  saksa  keelest  filosoofiat   tõlkima 
ja  sellest  selline  kange  poos  juba  I  kursusest  alates. 
Hilises  keskeas  need  tsiviliseeritud  Odüsseused  hakkavad  filosofeerima  armastuse  võimalikkusest, 
põhimõtteliselt  juba  siis  kui  raamatutest  lugemata  isiklik  elu  jookseb  silme  eest  läbi.
Seda  momenti  kus  võõrandus  kaob,  kus  filosoofia  ei  ole  võõrandunud  filosoofist  enesest, 
ka  keeleliselt  sealhulgas,  ei  julge  nad  analüüsida  kuna  see  on  liiga  lihtne, 
kuid  samas,  see  korraldaks  revolutsiooni  haridussüsteemis. 
Samuti  ei  saa  nad  lahti  kohustusest  viidata  teistele,  mitte  iseenesele,
iseenesele  viidates  kirjeldatakse  vaid  oma  tujusid  kohtudes  teiste  filosoofidega.

Võib  öelda, et  kuni  40-ndate  eluaastateni  säilib  haridussüsteemist  väljunud
filosoofide  puberteetlik  turvatunne  ja  enesekindlus  mis  põhineb  perekondlikul
ning  vanemlikul  ettehoolitsusel.

T.R.
12.06.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Eesti  Kaasaegsest  Kunstist.

T.R.:  Nad  ongi  postimpressionistid,
Nad  ei  talu  kitshkunsti,  kuna  nende  endi  elu  on  kitsh. 
Aga  olla  impressionist  ongi  institutsionaalse  või  tubli  inimese  ainuke  olemise  vorm.
K.N.:  Saar  võiks  vaadata  enda  artiklit  meie näitusest  analoogsele  teemale  aastast  2005, 
mis  rääkis  natsionaalbolshevikest.  Endiselt  vihkavad  nad  kommentaatoreid  kui  ohjeldamatut
rahvahulka.
T.R.:  Levinud  on  müüt,  et  tarku  inimesi  on  vähe.
K.N.:   Kommentaatorlus  läks  kultuuris  käibele  kui  kommimise  kõnepruuk  - suhtlussfäär  mis  jääb
väljaspoole  tunnustatud  norme.

T.R.&K.N.
12.06.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Kultuur  on  nagu  puu,
Egotsentristlik   ideoloogia,
Osad   kuulutavad,  et  neil  on  kõik  hästi,
Ja  teised  kuulutavad  et  teistel  on  halvasti,
Osad  planeerivad  oma  väljaütlemisi, 
Doseerivad  kriitikat  mõõdutundega,
Järgivad  ülesseatud  graafikut.

Põhiline  on  kõnetada  seda  hulka  inimestest,
Kes  on  enamuses -  need  kes  riiki  ideeliselt  määravad,
Pole  ime,  et  eesti  kultuur  kui  ühiskonna  kese,
Ei  talu  endast  grammivõrra  konservatiivsemat  tsentrit.
( viimane  võõras  takistus  teel  absoluudile ).

Toetage  eestimeelset  peret, 
Aga  vaadake  enne  et  need  inimesed  mõtleksid  südamega, 
Oleksid  kergesti  juhitavad  ja  ei  oleks  normiväliselt  teravad,
Kes  ütleb,  et  sellega  on  eestlaste  võimalused  loetud,
Reaalsus  tõmbab  ülespuhutud  ingleid, 
Mingil  põhjusel   alla  lihtinimeste  sekka. 

Olla  oma  vanemate  tuttavate  rünnakuobjekt,
Olla  oma  vanemate  mälestusele  ilastajate  tunnistaja,
Õilistav  islamivalgus  avaneb  kaugemas  silmas,
Revanshistlik  väärtus  mida  ei  saa  sisse  lüüa.

24.06.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

etv  luuleminutid,
tõde  on  valus  kuulata.

24.06.2009
 
 
 
 
 
 
 

Maania  idiomus,
Tapmise  eufemism. 

27.06.2009
 
 
 
 
 
 
 

Ise - ego - kristallkuul  millelt  ennustada  kodumaa  kultuuriloo  saavutusi.

1.07.2009
 
 
 
 
 
 
 

legend  ahnusest,
ja  pärisahnus. 
( sõnast  pärisorjus )

legendid  ohtlikest  indiviididest,
kes  rebivad  teiste  mõttetöö  ordenid  maha,
meditatiivne  Robin  Hood,
julgus  teadvustada  saamahimu  seksuaalse  rahulduse  mõõtkavas.

kõik  ei  saa  olla  keelelised  novaatorid,
seepärast  tehaksegi  sinust  sümbol,  mitteolemine,
sest  sind  pole  elusana  vaja,  parem  kui  oleksid  märk.

ainuke  asi,
meie  elame  aga  nemad...

eriline  ja  harvaesinev  eksistentsiaalne  paine,
vähekindlustatud  eksistentsiaalsus  mis  avaldub  elamises
ümbritsetuna  keskpärasustest,
soov  näha  targemaid  inimesi  ja  omada  raha.

parem  oleks  kui  sa  oleksid  mutter  masinavärgis,
polt  minu  tööriistakastis,  hammasratas  minu  hästiõlitatud  kellavärgis,
vähepalgatud  õppejõuetus  minu  kultuuriakadeemias,
tähtsam  kõigest  on  see,  et  oleksid  silme  all.

1.07.2009
 
 
 
 
 
 
 

Phony,
Võlts  ja  pettus,
Publik  üllataja,  publik  avastaja,
Publik  tõlkija,  ja  filtreerija,
Publik   nagu   ameerika  sõjavägi.
( mõttes  hästipalgatud  ja  organiseeritud )

andmed  näitavad,  et  üleolek  ja  julmus  pikemas  perspektiivis  ei  tööta,
tapjad  väsivad,  lahkuvad  ja  jätavad  ohvrid  arveid  klaarima,
( lähevad  uude  kohta,  või  tõmbuvad  metropolide  varju )
( lahkutakse  postmodernismilt  nagu  ootamatult  võõralt  ja  elamiskõlbmatuks  muutunud  saarelt ) 

väga  palju  inimesi  hukkus  ja  hukkub,
naisi,  lapsi  ja  mehi. 

1.07.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

konspiratiiviteooriad  on  need  mis  nad  on - konspiratiiviteooriad,
keegi  pole  andnud  lubadust,  et  nad  oleksid  midagi  enamat  või
ligilähedast  reaalse  olukorraga.
peamine  põhjus  kahtlusteks  on  selles,  et  kindlaid  andmeid  ei  ole,
on  vaid  mingid  teooriad.
reaalne  olukord  on  samuti  mitmeti  tõlgendatav.

1.07.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

elu  kui  moraalne  valik.

T.R.
4.07.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

maal  kui  selline  on  vajalik  ainult  sõnana  kusagil  ajalehes.

T.R.
4.07.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

raha  paneb  inimesed  hüppama,
tunnustatud  inimestele ei ole raha  esmatähtis,
raha  ei  ole  tähtis  vaestele  inimestele,
näljane  inimene  vaatab  rahast  mööda.

19.07.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

I  believe  in  conspiracy. 

19.07.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

kunstnikud  peavad  tajuma  muutusi  rikkurite  muutuvas  meeleolus,
ja  vastavalt  kohandama  neile  adresseeritud  kultuuriprogrammi.

19.07.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Rahvusvaheline  kunstifestival  ja  loengusari  teemal:  "Nälg  kultuuris  21. sajandil, alatoitumine  ja  selle  märgid  kodumaiste  loomeinimeste  hulgas". 
" Mitte  päris  kohal,  mitte  päris  keskmisele  vastav  ja  mitte  normaalne.  Mitte  tunnustatud. "
" Avalikkusele  võõras,  võõrandunud,  normist  eraldunud,  häiriv  ebakõla.  Hirmu  ja  normaalususe  piirid. Mineviku  minevikus – tähendab  võimalikult  eemal,  soovides  sulle  südamest  halvimat. "
" Kaasaegsuse  parameetrid.  Normi  põhivormid. "

10 a. tööstaaziga  riigiteenistujast  kultuurivolinikku,
hakkab  ära  tüütama  wannabe’de  ahnus.

26.07.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Kultuur  kui  sõda, 
millega  saab  siduda  ka  erinevad  laste  raamatud  ja  muinasjutte,
talitsetud   tüüpeestlaslik  regressioon,
vanemlik  tarkus  nagu  seiskunud  vesi.

Vaata  kuidas  mägedes  mälestus  vilgub,
vaata  kuidas  bürgerlik  elutöö  kehtib  ja  toidab,
saiakesed  kasvatasid  musklid  ja  aru,  grill  arendas  tuimusest  vaenu,
hoida  tuleb  kätest  kinni,  astudes  vastu  hingelt  raugastumisele.

Vaata  oma  sinistesse  aaria  silmadesse, 
seni  kuni  naiivsus  asendab  tapahimu,
kas  ikkagi   tasub  oma  noor  50 aastane  elu  ära  rikkuda,
olles  baltlasest  leegionär.

26.07.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

Me  oleme allikas,  esimene  ja  viimane  sõna,
Seetõttu   polegi  me  lihtinimeste  seas  hinnas,
Meile  on  ülevalt  isegi  juba  palju  antud,
Kultuur  kui  äri  vajab  sissetallatud,  turvalisi  traditsioone.

Koopiad  ja  kloonid  on  hinnas,
Tobe,  lõbus  seniilsus  ja  nooruslik  lõustakampaania,
Triviaalsed  vigased  naljad, moonutused, 
Käes  on  vigaste  kõrghetk,  invaliidid  ruulivad.

28.07.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

pettus  on  raske  töö,
ja  paneb  bürokraatiamasinad  tööle,
läbi  ennastsalgava  ohverdusliku  pingutuse,
tõuseb  süsteemituhast  uus  esindusfrukt.

31.07.2009
 
 
 
 
 
 
 
 

teatud  personifikatsioonidele  avalikkuse  meelsus,
on  eel-  ja  ülimtingimus,
teatud  ringidele  ja  inimgruppidele  on  see  mürk,
ainult  nii  tekibki  RAF.

31.07.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

suured  ajaloolised  valed  aitavad  kinni  mätsida  väikese  mõrva  ja  kuritöö,
suured  diktaatorid  näitlikult  seisavad  nurgas  ja  tunnevad  süüd,
vaim  ei  oska  muud  kui  haletseda  nende  ebaõnne  üle.

Innovatiivsed  eneseteostuse  hambad  ihkavad  kodumaa  vastaste  verd,
ja  ühiskondlikku  staatust,  koerad  soovivad  kiitust,
alternatiiv  asub  mujal.

suured  summad  aitavad  märkamata  jätta  ühe  perekonna  nälja,
ühe  pere  kindlustamine  aitab  kinni  mätsida  teiste  perede  häda.

31.07.2009
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 

           2009
            "LAST-STUDIO"